Verkoopvoorwaarden

VERKOOPREGLEMENT/ VERKOOPVOORWAARDEN 

STICHTING HET BOELHUYS

Over mogelijke uitzonderingen op het verkoopreglement/verkoopvoorwaarden en in gevallen waarin het verkoopreglement/voorwaarden niet voorzien beslist het bestuur.

  • Ongeprijsde goederen zijn niet voor verkoop beschikbaar.

  • Als een artikel niet geprijsd is zal een daartoe bevoegde persoon hiervoor een prijsbepaling maken, bij twijfel behouden wij ons het recht voor om het artikel eventueel tijdelijk uit de verkoop te halen.

  • Indien er onzes inziens sprake is van prijs verwisseling, behouden wij ons het recht voor om een nieuwe prijsbepaling te maken dan wel het artikel eventueel tijdelijk uit de verkoop te nemen.

  • Artikelen die als set geprijsd zijn worden ook als set verkocht (bankstellen, tafel met bijbehorende stoelen, mantelpakjes, e.d.) het staat eenieder vrij de hele set te kopen, en maar een gedeelte mee te nemen. Het overgebleven deel kan dan weer aan de kringloopwinkel geschonken worden.

  • Stg. Het Boelhuys verhuurt geen artikelen.

  • Artikelen dienen alleen aan de kassa afgerekend te worden.

  • Gekochte goederen, die niet bezorgd worden, dienen dezelfde dag opgehaald te worden. Artikelen die langer blijven staan vervallen automatisch aan stg. Het Boelhuys. In overleg met de bedrijfsleiding kan hiervan afgeweken worden.

  • Voor in bewaring gegeven door ons verkochte goederen is Stg. Het Boelhuys niet verder aansprakelijk dan het aankoopbedrag. 

  • Stg. Het Boelhuys koopt geen goederen in.

  • Stg. Het Boelhuys neemt in principe alle nog herbruikbare huishoudelijke artikelen in, waaronder serviesgoed, kleding, schoenen, speelgoed, boeken, meubels (geen donker eiken), verlichting, audio- en beeld apparatuur en witgoed enz., een en ander ter beoordeling door ons personeel.

  • Al onze artikelen worden schoongemaakt , gecontroleerd op gebreken en geprijsd. Mochten er gebreken geconstateerd worden, kunt u dit aangeven bij een van onze kassamedewerkers, vóór eventuele aanschaf van het artikel.

  • Aangekochte goederen worden niet door stg. Het Boelhuys thuis geïnstalleerd, dan wel aangesloten. 

Diefstal

  • Stg. Het Boelhuys vraagt bij vermoeden van diefstal de inhoud van uw tas, dan wel zakken te laten zien. 

  • Bij diefstal schakelen wij te allen tijde de politie in. 

  • Tevens behoudt Het Boelhuys zich het recht voor bij diefstal een winkelverbod in te stellen.

Reserveringen

Door een aanbetaling van 10 % van het aankoopbedrag, kunt u goederen die u wilt kopen tot 5 werkdagen waarop de winkel open is, laten reserveren. Hierna  vervalt het recht van aankoop en het aanbetaalde bedrag.

Als u het artikel komt ophalen, wordt de aanbetaling in mindering gebracht op het totale aankoopbedrag. De kassa-/reserveringsbon is uw bewijs van reservering, hierop wordt vermeld om welk artikel het gaat.

Bezorgen gekochte goederen

Bij ons gekochte goederen kunnen bij u thuis worden bezorgd:

  • Bij een aankoopbedrag van € 75,00 of meer bezorgen wij gratis in de regio Den Helder en Julianadorp.

  • Beneden dit bedrag zijn de bezorgkosten per aflevering € 7,50 in Den Helder en € 10,00 in Julianadorp.

  • Voor bezorging buiten de gemeentegrens van Den Helder berekenen we een starttarief van €10,-.
    Daarbovenop komt € 0,25 per gereden kilometer* vanaf de Drs. F. Bijlweg 65.                                                       

    * Het aantal kilometers wordt berekend van postcode naar postcode maal twee (retour) via de ANWB-routeplanner kortste route

  • Deze bezorgkosten worden opgeteld bij het aankoopbedrag.


Wij leveren de goederen af op de begane grond. Dit geldt ook voor hoogbouw, tenzij er een lift aanwezig is waar de goederen in passen.  Witgoed, audio- en beeldapparatuur worden niet aangesloten door medewerkers van Het Boelhuys.

Retourbeleid

Met uitzondering van elektronica en witgoed kunnen onze artikelen niet worden geretourneerd. 

Elektronica en witgoed.

  • Elektronica en witgoed kan alleen worden geretourneerd indien het apparaat niet goed functioneert. Al onze artikelen worden vooraf schoongemaakt en gecontroleerd op een correcte werking. Mocht blijken dat het apparaat niet functioneert, kunt u dit binnen 5 werkdagen na aankoop bij ons telefonisch melden op 06-21152171. 

  • U kunt uw artikel na telefonisch overleg dan weer bij ons inleveren, waarbij wij uw contactgegevens noteren. Hierna controleren wij het artikel opnieuw. Witgoed wordt, in overleg, op locatie onderzocht. 

  • Mocht uit dit onderzoek blijken dat uw apparaat inderdaad niet goed functioneert, nemen wij contact met u op en na overlegging van uw aankoop bon heeft u recht op een gelijkwaardig product in dezelfde prijs-/kwaliteitscategorie.

  • Indien er geen gelijkwaardig product aanwezig is krijgt u, na inlevering van uw aankoop bon, uw aankoopbedrag terug.  Indien u geen bon kunt overleggen, komt u niet in aanmerking voor vervanging of geld terug. 

  • Indien er wordt geconstateerd dat er sprake is van onjuist gebruik van de apparaten, vervalt het recht op vervanging dan wel het recht op geld terug.

Aansprakelijkheid

  • Het Boelhuys is niet aansprakelijk voor schade ontstaan door het gebruik van bij ons aangekochte goederen.

  • Het Boelhuys is niet aansprakelijk voor het verlies van eigendommen in of op haar locaties.

Persoonsgegevens

Indien u goederen wil laten bezorgen of ophalen, registreren wij o.a. uw naam, adres, woonplaats en telefoonnummer ten behoeve van een correcte bezorging. Uw gegevens worden ten hoogste 12 maanden bewaard. Mocht u uw gegevens willen inzien danwel verwijderen, kunt u een mail sturen naar secretaris@hetboelhuys.nl onder vermelding van uw naam en de datum waarop de bezorg-/ophaalafspraak plaats heeft gevonden, dan verwijderen we uw gegevens.

Uitzonderingen

Gevallen waarbij de in dit verkoopreglement/-voorwaarden vastgelegde bepalingen niet voorzien, beslist de bedrijfsleider.

Aldus vastgesteld op 27 juli 2023 door het bestuur van stichting Het Boelhuys